EPR és Termékdíj tanácsadás

EPR és Termékdíj tanácsadás

Mit takar a szolgáltatás?

Az EPR (kiterjesztett gyártói felelősség) és a környezetvédelmi termékdíj tanácsadás során vállalkozásod jogszabályi kötelezettségeinek teljes körű feltérképezését, bevallási kötelezettségeid pontos meghatározását, az adatgyűjtés és nyilvántartás rendszerének kialakítását, valamint a teljes körű bevallási folyamat lebonyolítását vállaljuk – legyen szó csomagolásról, elektromos berendezésről, akkumulátorról vagy más termékkörökről.

Milyen problémára nyújt megoldást?

  • Elkerülhetők a hatósági bírságok és jogszabálysértések.
  • Segít eligazodni a bonyolult EPR és termékdíj szabályozásban.
  • Automatizált adatgyűjtéssel és bevallás-előkészítéssel időt és költséget takarít meg.
  • Megnyugtató, hogy szakértő végzi az adminisztrációt, nem a cégen belüli erőforrást terheli.
  • Segít a kockázatok minimalizálásában (pl. hibás bevallás, hiányos nyilvántartás).

Kiknek szól?

  • Gyártóknak, importőröknek, forgalmazóknak
  • Webáruházaknak, csomagküldő szolgálatoknak
  • Logisztikai és kereskedelmi cégeknek
  • Bármely vállalkozásnak, amely csomagolást, elektromos eszközt, akkumulátort, műanyagot, egyéb környezetterhelő terméket hoz forgalomba

Milyen lépésekből áll a folyamat?

  1. Első konzultáció – Rövid interjú alapján felmérjük, vonatkozik-e a kötelezettség.
  2. Adatgyűjtés – Átnézzük a termékköröket, beszállítói dokumentációt, csomagolási adatokat.
  3. Kötelezettség meghatározása – Megállapítjuk, mely EPR és termékdíj kategóriák érintik a vállalkozást.
  4. Nyilvántartási rendszer kialakítása – Segítünk belső nyilvántartási folyamatok és sablonok létrehozásában.
  5. Bevallás előkészítése és benyújtása – Elkészítjük és határidőre beadjuk az EPR és/vagy termékdíj bevallást.
  6. Kommunikáció a hatóságokkal – Képviseljük az ügyfelet szükség esetén az NKHV, NAV vagy más hivatal előtt.
  7. Éves felülvizsgálat, naprakészen tartás – Követjük a jogszabályváltozásokat, és figyelmeztetünk a teendőkre.

Milyen dokumentumok szükségesek?

  • Termékkatalógus, cikktörzs
  • Beszállítói számlák, származási nyilatkozatok
  • Csomagolási adatok
  • Értékesítési nyilvántartások
  • Esetenként szerződések vagy környezetvédelmi nyilatkozatok

Mennyi idő alatt történik meg az ügyintézés?

  • Első körös beazonosítás és tanácsadás: 2–5 munkanap
  • Bevallás előkészítése: 5–10 munkanap, a beküldött adatok minőségétől függően
  • Éves bevallás: jogszabály szerinti határidőig (általában tárgyévet követő év tavaszáig)

Milyen eredményre számíthat az ügyfél?

  • Jogszabályoknak megfelelő, pontos bevallás
  • Minimális adminisztrációs teher a cég részéről
  • Elkerülhető bírságok és hatósági vizsgálatok
  • Átlátható, rendszerbe foglalt adatnyilvántartás
  • Szakértői támogatás bármilyen ellenőrzés esetén