Kisvállalati logisztikai outsourcing

Kisvállalati logisztikai outsourcing

Mit takar a szolgáltatás?

A kisvállalati logisztikai outsourcing során részben vagy teljes egészében átvállaljuk céged napi logisztikai feladatait – legyen szó készletkezelésről, rendelésfeldolgozásról, szállítás szervezésről vagy adminisztratív háttérmunkáról. Ez a szolgáltatás lehetőséget ad arra, hogy a kisvállalatok professzionális szinten működtessék logisztikájukat anélkül, hogy belső munkatársakat kellene alkalmazniuk vagy komoly informatikai rendszereket bevezetniük.

Milyen problémára nyújt megoldást?

  • Nincs kapacitás vagy szaktudás a logisztika professzionális kezelésére
  • Időigényes és hibalehetőségekkel teli a rendelések, kiszállítások, készletkezelés kezelése
  • A tulajdonos vagy ügyvezető végzi a logisztikai feladatokat, ami hátráltatja a cégfejlesztést
  • Nem éri meg belső logisztikai munkatársat alkalmazni (pl. nincs folyamatos terhelés)
  • A partnerek megbízható, pontos kiszolgálást igényelnek, ami jelenleg nem garantált

Kiknek szól?

  • 1–15 fő közötti kisvállalatoknak, akik termékeket forgalmaznak vagy gyártanak
  • Webshopoknak, akik gyors és pontos kiszállítást szeretnének
  • Kezdő vállalkozásoknak, akik nem akarnak azonnal saját logisztikai rendszert kiépíteni
  • Cégeknek, akik már működnek, de logisztikai káoszban szenvednek
  • Olyan vállalkozóknak, akik szeretnék „kiszervezni a problémát”, és a bevételtermelésre koncentrálni

Milyen lépésekből áll a folyamat?

  1. Igényfelmérés és audit – Átbeszéljük, milyen feladatokat szeretnél kiszervezni (rendelések kezelése, szállítás, készletkezelés, adminisztráció stb.).
  2. Egyedi ajánlatadás – A feladatmennyiség és a rendszer alapján testreszabott árajánlatot kapsz.
  3. Folyamatkialakítás – Kidolgozzuk a napi működés menetét, és megállapodunk a kommunikáció és felelősségvállalás részleteiről.
  4. Átadás-betöltés – Először mi tanuljuk meg a Te rendszereidet (vagy bevezetünk egy saját sablont), majd fokozatosan átvesszük a logisztikai folyamatokat.
  5. Napi működés elindítása – A megbeszélt feladatokat mi végezzük el napi/heti rendszerességgel.
  6. Utókövetés és fejlesztés – Folyamatos kapcsolatban maradunk, és igény szerint javaslatokat teszünk hatékonyságnövelésre.

Milyen dokumentumok, információk szükségesek?

  • Terméklista, cikkszámokkal
  • Partnerlista, rendszeres vevők
  • Rendelési sablonok, vagy jelenlegi értékesítési folyamat (webshop, manuális?)
  • Szállítási preferenciák, partnerek (pl. GLS, MPL, futár)
  • Raktározási információk (hol van, mennyi fér el, szükséges-e hely?)
  • Jelenlegi készletinformációk vagy rendszer (ha van)

Mennyi idő alatt történik meg az ügyintézés / indulás?

  • Egyszerű webshop, néhány termékkel: 5–7 munkanap
  • Komplexebb struktúra esetén (pl. több raktár, sokféle partner): 2–4 hét
  • A napi működés ezután folyamatos, előre meghatározott rendszer szerint zajlik.

Milyen eredményre számíthat az ügyfél?

  • Napi 1–2 óra adminisztráció felszabadul – több idő a növekedésre vagy értékesítésre
  • Pontos kiszolgálás és szállítási rend, kevesebb reklamáció
  • Átlátható folyamatok és jelentések
  • Professzionális logisztikai háttér – anélkül, hogy külön munkatársat alkalmaznál
  • Skálázható működés – a rendszer bővíthető, ha a vállalkozásod nő
  • Versenyelőny a piacodon – gyorsabb és pontosabb kiszolgálással