Vámügyi szolgáltatások

Vámügyi szolgáltatások

Mit takar pontosan a vámügyi szolgáltatás?

A vámügyi szolgáltatás célja, hogy az importáló vagy exportáló cégek minden vámkezeléssel kapcsolatos kötelezettségüknek szabályosan, hatékonyan és kockázatmentesen eleget tudjanak tenni. A teljes folyamatot átvállaljuk: a vámárunyilatkozat elkészítésétől kezdve a dokumentáció összeállításán át egészen a vámhatóság előtti képviseletig.

A szolgáltatásunk kiterjed:

  • Import és export vámkezelésre
  • Átmeneti (tranzit) vámeljárásokra
  • Vámraktározás előkészítésére
  • Vámérték-meghatározásra
  • Vámtanácsadásra és dokumentációs auditokra

Milyen problémára nyújt megoldást?

  • Büntetési és késedelmi kockázatok csökkentése – a hibásan vagy hiányosan benyújtott vámnyilatkozat komoly bírságot és áru-visszatartást eredményezhet
  • Időmegtakarítás – nem kell napokat tölteni a nyilatkozatok értelmezésével és ügyintézésével
  • Biztonságos jogi megfelelés – követjük a legfrissebb vámjogi előírásokat (pl. TARIC, REX, UCC)
  • Zökkenőmentes szállítmánykezelés – az áru akkor jut el a célállomásra, amikorra kell

Kiknek szól a szolgáltatás?

  • KKV-knak, akik nem rendelkeznek saját vámügyi szakértővel
  • Webáruházaknak, akik EU-n kívüli országokból (pl. Kína, UK, USA) importálnak terméket
  • Gyártóknak, akik rendszeresen szállítanak külföldre alapanyagot vagy készterméket
  • Dropshipping vagy fulfillment modellben működő cégeknek
  • Olyan vállalkozásoknak, akik most indulnak az exportpiacon és szeretnék elkerülni a hibákat

Milyen lépésekből áll a folyamat?

  1. Első kapcsolatfelvétel és konzultáció: megbeszéljük az áruforgalom típusát, célországot, rendszerességet
  2. Szükséges adatok bekérése: termékinformációk, szállítmánydokumentumok, számlák, HS-kódok
  3. Dokumentumellenőrzés és előkészítés: nyilatkozatok, vámérték meghatározás, jogszabályi megfelelés ellenőrzése
  4. Vámárunyilatkozat benyújtása az illetékes hatóságnál (elektronikusan, EORI-szám használatával)
  5. Kapcsolattartás a vámhatósággal, esetleges hiánypótlás, tisztázás
  6. Értesítés az ügyfél részére, dokumentáció átadása, vámhatározat kézbesítése
  7. Archiválás és utánkövetés (pl. ellenőrzés esetén képviselet)

Milyen dokumentumokra lesz szükség?

  • Számla (commercial invoice)
  • Csomagolási lista (packing list)
  • Szállítási dokumentum (pl. fuvarlevél, AWB, B/L)
  • Szükség esetén: származási igazolás, engedélyek, CE-nyilatkozat, szabadkereskedelmi nyilatkozat (pl. REX)
  • Cég EORI-száma
  • Termékek pontos HS-kódja (vámtarifaszám)

Mennyi idő alatt történik meg az ügyintézés?

  • Sürgős vámkezelés: akár 1 munkanapon belül
  • Átlagos ügyintézési idő: 1–3 munkanap
  • Különösen bonyolult esetekben (pl. stratégiai termékek, engedélyhez kötött áruk): 5–7 nap

A gyorsaság mindig az ügyfél által rendelkezésre bocsátott adatok és dokumentumok teljességén múlik.

Milyen eredményre számíthat az ügyfél?

  • Szakszerű, jogszabályszerű vámkezelés
  • Nincs késedelem, nincs bírság
  • Teljes körű dokumentáció: vámhatározat, nyilatkozatok, nyilvántartás
  • Nyugodt ügyintézés – mindent átvállalunk, nem kell a hatóságokkal egyeztetni
  • Tanácsadás a jövőbeni vámfolyamatok egyszerűsítésére (pl. rendszeres import esetén)